Stikkord: Autopay    remittering    annulere 

Annulere AutoPay betaling

Sist endret 2018-07-05
Stem her
  -  

Spørsmål

Visma Autopay - hvordan slette et betalingsoppdrag som er oversendt banken?
 


Svar

Tenkte først at det bare er å åpne oppdraget i Autopay og trykke på knappen Annuler linjer.  Men hva gjør man når denne er grået ut?

 

Det kunden må gjøre er å sende en e-post til Nets på følgende adresse:

authorisation-no@nets.eu

og med følgende informasjon:

Fra kontonr : xxxx xx xxxxx

Sum på overføring : 000 000,-  Overført "dd/m".
Oppdrag som skal stoppes gjelder "Leverandørnavn" kr 000 000,00 med forfall "dd/m".

Nets vil da sende en bekreftelse på stopp av oppdraget.  Når denne mottas kan man hente frem oppdraget igjen via Autopay og trykke på knappen for Manuelle returdata som vist over.  Man kan da legge inn ny Status og egen Returmelding og oppdraget vil åpnes igjen for ny remittering i Visma Business.  OBS:  oppdatering i Visma Business skjer først etter ca. 15 minutter.